Reklamština

rubrika: 3.7 Pel-mel


Jeden ze čtenářů blogu mi před několika dny zaslal pro pobavení prezentaci. Tímto mu ještě jednou děkuji. Ráda bych se o ni s ostatními čtenáři podělila. Myslím, že je zbytečné uvádět prezentaci v původní grafické podobě. Klikání s cílem zobrazit si další část textu je jen komplikace.

 

Axina


 

XXL - Tlustý, řečeno slušně.

 

Actimel - Syrovátka. Mimochodem dobrý nápad, jak prodávat draze a po malých dávkách odpad, který se dříve vyléval do kanálu.

 

Šampón - Tekutina sloužící k umytí vlasů. Polovina komické dvojice "šampón a kondicionér".  Aby se mohly prodávat stále nové druhy šampónů, vymýšlejí výrobci stále nové druhy vlasů (zdravé, narušené, s roztřepenými konečky, s matným leskem atd.), které dříve neexistovaly.

 

Úvěr - Vždy výhodný. Dokonce i tehdy, když kvůli němu přijdete postupně o dům, auto i děti.

 

Prostata - Orgán, o kterém všichni muži v reklamě neradi mluví, protože jim způsobuje problémy s močením. Naštěstí se vždy objeví zkušený kamarád, který prostatu přečůrá a díky správným práškům močí 3 metry na všechny strany.

 

Zdarma - Zdálo by se, že zdarma je opravdu zdarma, ale tak to v reklamštině nechodí. Abyste dostali něco zdarma, musíte koupit něco, co vůbec nepotřebujete, ale za cenu 3x vyšší.

 

Vrásky - Mizí do 14 dnů. Není to žádný problém, pokud to předvádějí 19-ti leté modelky, které ještě žádné vrásky nemají.

 

Bílá - Barva, která se neustále vyvíjí. Nikdo nedokáže říci, kdy bude bílá nejbělejší, ale každým rokem je objeven ještě bělejší odstín, než byly všechny předchozí. Podobně se vyvíjí i barva černá, která je rok od roku černější. Zvláštní je, že nikdo nevylepšuje modrou, červenou nebo hnědou.

 

Obranyschopnost - Tajemná vlastnost, kterou je třeba neustále posilovat. Není třeba vědět, proti čemu se bránit, což reklamě pomáhá dělat z nás paranoiky, kteří se bojí všeho. Ve skutečnosti potřebuje posílit obranyschopnost jen národní hokejový tým.

 

Menstruace - Snad nejpříjemnější období v životě ženy. Je spojené s bezstarostným mazlením se s partnerem, radostným pobíháním po pláži nebo oblékáním těsně přiléhavých bílých kalhot, ovšem za podmínky, že použijete tu jedinou správnou hygienickou pomůcku.

 

Bakterie - Zákeřný tvor, v reklamách zobrazovaný ve velikosti cca 50 cm. Obvykle žije v záchodové míse. Když se objeví nový čistící prostředek, bakterie se nechá teatrálně a pateticky spláchnout do záchodu.

 

 

Václav Cílek je český geolog, klimatolog, spisovatel, esejista, filosof, překladatel taoistických a zenových textů a popularizátor vědy.

 


komentářů: 6         



Komentáře (6)


Vložení nového komentáře
Jméno
E-mail  (není povinné)
Web  (není povinné)
Název  (není povinné)
Komentář 
PlačícíÚžasnýKřičícíMrkajícíNerozhodnýS vyplazeným jazykemPřekvapenýUsmívající seMlčícíJe na prachySmějící seLíbajícíNevinnýZamračenýŠlápnul vedleRozpačitýOspalýAhojZamilovaný
Kontrolní kód_   

« strana 1 »

Axina
6
Axina * Web 27.03.2017, 10:49:01
[5] Pokud se dá říci, že se mi vůbec nějaké reklamy líbí, pak to jsou ty, které mají v sobě nějaký vtip, viz [4].
Ale co mne příšerně iritovalo, byl Alzák (zelená postavička mimozemšťana, propagující výrobky firmy Alza)! To mi fakt zrychlovalo puls. Nemělo smysl TV vypínat, šlo o pár desítek vteřin, ale vždy mne napadalo, že pomstychtivě přestanu nakupovat v alza.cz Usmívající se
A ukázalo se, že nejsem sama:
http://ekonomika.idnes.cz/maskota-alzy-cast-lidi-nenavidi-prodava-vsak-dobre-fss-/ekonomika.aspx?c=A160830_131225_ekonomika_fih
Alza sice říká (aby neztratila tvář), že většina posluchačů postavičku miluje, ale přece jen nechala z agresivity projevu Alzáka ubrat.

5
Miloš (neregistrovaný) 24.03.2017, 23:05:52
TV opravdu k životu nepotřebuju, tak je pro mě novinkou, že Ivan Trojan se stal hvězdou reklam. Pamatuji si jednu reklamu, kde se mu rozbil mobil v zasněžením lese a polský trhovec mu prodal nefunkční krám, ale tu jsem viděl asi jen proto, že si na ni Poláci stěžovali a byla pak na YouTube.

Mně se docela líbily reklamy založené na sloganu, třeba "Vy zíráte, my zíráme. Wizír."
"Mattoni už není. No, to je skandál."

Axina
4
Axina * Web 24.03.2017, 18:00:57
Miloši, já vím, že ty TV moc neholduješ. Ani nevíš, o co přicházíš Usmívající se Některé TV reklamy jsou tak propracované, že vzápětí nevím, na co byly, ale vtip, který do ní kreativci vložili, mne pobaví a někdy příště (když to není moc brzy) si ho celkem s chutí zase poslechnu. Příklady:

Cvičme v rytmu:
https://www.youtube.com/watch?v=Vgv7K6Xp6cg
Dvojčata:
https://www.youtube.com/watch?v=AHu3mFherM4
Porod:
https://www.youtube.com/watch?v=RhZtQTnoYrA
Špunt:
https://www.youtube.com/watch?v=xSV4c07cYzs
Malování:
https://www.youtube.com/watch?v=lYJXW3n36cM

3
Miloš (neregistrovaný) 24.03.2017, 15:33:06
Velmi dobří v reklamě jsou lidé, co prodávají zázračné hrnce, přikrývky, vysavače apod.
Tchyně s tchánem na to letěli, kromě hrnců si pořídili snad všechno. A na předváděcí akci s prodejem zázračných přikrývek jsme osobně byli. Dealerka nechala kolovat obrázky roztočů, kteří na nich měli snad 10 cm a ty prý vdechujeme. Zbavíme se toho jen tak, když si koupíme skvělou přikrývku z vlny australských ovcí, která prý má hodně lanolinu, který roztoč nesnáší, a proto do těchto přikrývek nejdou. Myslím, že přikrývka stála kolem 10 tisíc :).

Axina
2
Axina 23.03.2017, 10:42:38
Evi, vítám po delší době na blogu Usmívající se
Mně to také připadá hodně výstižné! Zdá se, že původní text pochází z webu Neviditelný pes. Dokonce někdy z roku 2009, ale platí to pořád. Bohužel...

Evule
1 Vytesat zlatým písmem
Evule * 23.03.2017, 09:41:25
Nevím, kdo tyto definice vymyslel, ale zlatá slova !!! Přesně vystihují reklamštinu !

«     1     »