Konkrétní nabídka od majitelky zboží přišla ve středu 5.7. Obratem jsem reagovala mailem, že mi cena a barva tašky vyhovuje.
V pátek 7.7. mi přišla SMS od České pošty (dále ČP), že zásilku daného čísla přebrala a že předpokládané doručení 10.7. mi ještě upřesní.
V sobotu 8.7. mi přišel mail od majitelky zboží, že v pátek 7.7. balíček odeslala.
Celé pondělí 10.7. jsem setrvala doma v dychtivém očekávání, že se ozve doručovatel ČP s kýženým balíčkem. Odpoledne, asi v 16:20, mi Česká pošta zaslala SMS, že daný balíček ještě týž den bude doručovat. Byl uveden kód pro převzetí a telefonní kontakt na řidiče. Ovšem ani rámcové upřesnění času doručení uvedeno nebylo. Z pracovního dne již stejně mnoho času nezbývalo. Vzhledem k tomu, že bych bývala šla ještě ráda nakoupit a stále se nic nedělo, zavolala jsem asi v 17:20 na číslo uvedené v SMS jako kontakt na řidiče. Ozvala se mi pracovnice balíkovny! O stavu doručování balíčku neměla pochopitelně ani ponětí. Takže jsem jí jen doporučila, ať iniciuje opravu čísla mobilu v (údajně automaticky zasílaných) SMSkách, kterými jsou klienti ČP jen uváděni v omyl.
Téměř vzápětí mi přišla od ČP další SMS, že “balíček se nepodařilo doručit” a že je uložen na místní poště ...
A jako perlička informace, že opakované doručení si mohu objednat na
www.zdocp.cz.
Poněkud rozladěně jsem si sdělení interpretovala jako výtku, že jsem nebyla k zastižení (opak byl pravdou!) a představovala jsem si, že mi možná zatelefonovali, nedovolali se, neb jsem měla hovor, a o vlastní doručení se ani nepokusili. Už jsem si v duchu formulovala sžíravou kritiku, že mají především doručovat, ne telefonovat, a že zvonky u vchodu do paneláku i do bytu jsou v perfektní kondici.
Vydala jsem se tedy autem na poštu. Nový pracovník na přepážce (nové lidi máme na přepážkách Barrandovské pošty snad měsíc co měsíc) odmítl informaci o čísle balíčku. Prý úplně stačí jen kód pro převzetí. Měla jsem ho s sebou napsaný na papírku, takže jsem mu ho předala. Po chvíli mi balíček přiměřené velikosti přinesl.
V tu chvíli jsem neodolala příležitosti postěžovat si a ventilovala jsem skutečnost, že v ceně poštovného byla i doprava na adresu, ne na poštu, a že jsem po celý den byla doma v bytě a v domě se spolehlivě fungujícími zvonky. Pokud se balíček “nepodařilo doručit”, pak jen vinou ČP.
Pracovník ČP mne konsternoval sdělením, že přece nikdo neříká, že balíček se "nepodařilo doručit" z mojí viny. Řidič to prostě do konce své pracovní doby nestihnul!
Na to nebylo co říct. Teprve doma mne napadla správná odpověď: Nechť tedy laskavě ČP v SMSkách uvádí, ne že "se nepodařilo balíček doručit", ale že "se ČESKÉ POŠTĚ BOHUŽEL Z KAPACITNÍCH DŮVODŮ nepodařilo balíček doručit".
Když jsem dávala balíček do tašky, všimla jsem si, že patří někomu jinému a samozřejmě není od dotyčné paní. Vrátila jsem se na přepážku. Pracovník ČP ani neučinil pokus se omluvit. Zdálo se mi však, že jakoby sám pro sebe tiše zaúpěl. Vzápětí přinesl správný balíček.