Kratochvilná historka o České poště

rubrika: 3.5 Zážitky


Jsem poměrně dost konzervativní člověk. Když se mi nějaký výrobek osvědčí, zůstávám mu věrná. Kupříkladu mám ráda jeden typ nákupní tašky. Česká firma, která tašky dovážela ze Španělska, bohužel zanikla v důsledku zdravotně-organizačních opatření během pandemie Covidu-19. Obrátila jsem se asi před 3 týdny mailem na e-shop, se kterým majitelka bývalého obchodu spolupracovala. Předali jí můj požadavek a ona mi vyšla vstříc. Nějaké zásoby zboží jí zbyly a zatím jednu z tašek (stojím o tři) mi poslala. Takto ze široka uvádím následující povídání jen proto, abych zdůvodnila, proč jsem vstoupila do kontaktu s Českou poštou. Neznám horšího dopravce v republice. Ale tentokrát jsem si nemohla dopravce vybrat. Dost na tom, že paní byla ochotná osobně dojít na poštu a zboží mi za cenu velmi příznivou poslat.

 

Axina


Konkrétní nabídka od majitelky zboží přišla ve středu 5.7. Obratem jsem reagovala mailem, že mi cena a barva tašky vyhovuje.
V pátek 7.7. mi přišla SMS od České pošty (dále ČP), že zásilku daného čísla přebrala a že předpokládané doručení 10.7. mi ještě upřesní.
V sobotu 8.7. mi přišel mail od majitelky zboží, že v pátek 7.7. balíček odeslala.
 
 
Celé pondělí 10.7. jsem setrvala doma v dychtivém očekávání, že se ozve doručovatel ČP s kýženým balíčkem. Odpoledne, asi v 16:20, mi Česká pošta zaslala SMS, že daný balíček ještě týž den bude doručovat. Byl uveden kód pro převzetí a telefonní kontakt na řidiče. Ovšem ani rámcové upřesnění času doručení uvedeno nebylo. Z pracovního dne již stejně mnoho času nezbývalo. Vzhledem k tomu, že bych bývala šla ještě ráda nakoupit a stále se nic nedělo, zavolala jsem asi v 17:20 na číslo uvedené v SMS jako kontakt na řidiče. Ozvala se mi pracovnice balíkovny! O stavu doručování balíčku neměla pochopitelně ani ponětí. Takže jsem jí jen doporučila, ať iniciuje opravu čísla mobilu v (údajně automaticky zasílaných) SMSkách, kterými jsou klienti ČP jen uváděni v omyl.
Téměř vzápětí mi přišla od ČP další SMS, že “balíček se nepodařilo doručit” a že je uložen na místní poště ...
A jako perlička informace, že opakované doručení si mohu objednat na www.zdocp.cz.
Poněkud rozladěně jsem si sdělení interpretovala jako výtku, že jsem nebyla k zastižení (opak byl pravdou!) a představovala jsem si, že mi možná zatelefonovali, nedovolali se, neb jsem měla hovor, a o vlastní doručení se ani nepokusili. Už jsem si v duchu formulovala sžíravou kritiku, že mají především doručovat, ne telefonovat, a že zvonky u vchodu do paneláku i do bytu jsou v perfektní kondici.
 
Vydala jsem se tedy autem na poštu. Nový pracovník na přepážce (nové lidi máme na přepážkách Barrandovské pošty snad měsíc co měsíc) odmítl informaci o čísle balíčku. Prý úplně stačí jen kód pro převzetí. Měla jsem ho s sebou napsaný na papírku, takže jsem mu ho předala. Po chvíli mi balíček přiměřené velikosti přinesl.
V tu chvíli jsem neodolala příležitosti postěžovat si a ventilovala jsem skutečnost, že v ceně poštovného byla i doprava na adresu, ne na poštu, a že jsem po celý den byla doma v bytě a v domě se spolehlivě fungujícími zvonky. Pokud se balíček “nepodařilo doručit”, pak jen vinou ČP.
Pracovník ČP mne konsternoval sdělením, že přece nikdo neříká, že balíček se "nepodařilo doručit" z mojí viny. Řidič to prostě do konce své pracovní doby nestihnul!
Na to nebylo co říct. Teprve doma mne napadla správná odpověď: Nechť tedy laskavě ČP v SMSkách uvádí, ne že "se nepodařilo balíček doručit", ale že "se ČESKÉ POŠTĚ BOHUŽEL Z KAPACITNÍCH DŮVODŮ nepodařilo balíček doručit".
Když jsem dávala balíček do tašky, všimla jsem si, že patří někomu jinému a samozřejmě není od dotyčné paní. Vrátila jsem se na přepážku. Pracovník ČP ani neučinil pokus se omluvit. Zdálo se mi však, že jakoby sám pro sebe tiše zaúpěl. Vzápětí přinesl správný balíček.
 

komentářů: 19         



Komentáře (19)


Vložení nového komentáře
Jméno
E-mail  (není povinné)
Web  (není povinné)
Název  (není povinné)
Komentář 
PlačícíÚžasnýKřičícíMrkajícíNerozhodnýS vyplazeným jazykemPřekvapenýUsmívající seMlčícíJe na prachySmějící seLíbajícíNevinnýZamračenýŠlápnul vedleRozpačitýOspalýAhojZamilovaný
Kontrolní kód_   

« strana 1 »

Axina
22
Axina * Web 17.07.2023, 22:07:40
[21] To je pravda.
Nechávám si na poště ověřovat podpisy na smlouvách o pronájmu bytu. Schválně jsem se byla před chvílí podívat na Wikipedii. Projekt Czech POINT existuje již od roku 2007.
Já jsem vlastně ze všech služeb poskytovaných ČP nespokojená jen s doručováním balíků.


Milos
21
Milos Web 17.07.2023, 21:09:49
K jednomu pozitivnímu rozšíření služeb na poštách přece jen došlo, teď je možné si tam ověřit úřední listiny a není nutné hledat notáře.

20 Dodatek
Stella (neregistrovaný) 17.07.2023, 16:11:45
Ta paní po našem rozhovoru něco vhodila do schránky přímo přede mnou.
Já měla za to, že je to nějaká reklama, protože atd.
Doma na tu úřední zásilku do svého trvalého bydliště čekal syn, dokonce si kvůli tomu vzal dovolenou, a potřeboval odjet do svého nového domova. Ne zrovna blízko.

Já jsem se šla do schránky podívat později, ale ještě tak, aby syn mohl vystartovat. Odhadl rajon té paní a běžel a přepadl ji - ona ten dopis měla s sebou!

Ano, PPL zřejmě vychází z ranního odhadu počtu zásilek a dodrží čas.

Axina
19
Axina * Web 17.07.2023, 12:58:58
[17],[18] Děkuji, Stello. Mě zas pobavila představa té doručovatelky, jak slíbila nápravu a pak následně vhodila upozornění do schránky. Co taky jiného, kddyž už ho měla vytištěné... Usmívající se Na druhou stranu: Umožnila tak eventuální vydání rekomanda ještě týž den.

Předpokládaný čas doručování:
Jak je možné, že PPL
- avizuje adresátovi balíku doručení den předem mailem
- ráno v den dodání zašle adresátovi SMS s vymezením dvouhodinového okna doručení
- a především, že čas doručení dodrží?

Někdy je mi balík službou PPL doručen na začátku doručovacího okna (většinou však právě uprostřed něj). U balíkové služby České pošty člověk nikdy neví hodiny, někdy ani dne...

18 Jo, pošta znovu
Stella (neregistrovaný) 17.07.2023, 11:52:59
Abych nebyla nespravedlivá. Také mi u přepážky nabízeli povlečení, drogerii... Jasně vyjádřeno - vydírané pracovnice, ne-li drsně ponižované zaměstnankyně.

V posledních dvou letech bych si nemohla stěžovat ani jednou. Skutečně balíky přicházejí vzorně a včas. Raději ovšem využívám dodací adresu
Na poštu. Protože si tam dojdu, kdy chci já, a expresní vydání proti kódu se uskuteční do pěti minut.

Dnes mi přišel vtip.
Domácí vězení pro dospělé:
Zásilka bude doručována mezi 8.00 až 18.00.

Tak nějak.



17 Jo, pošta!
Stella (neregistrovaný) 17.07.2023, 11:44:49
Moc dobře jsem se při četbě bavila, jakkoli jsem asi neměla. Ale Axina svůj příběh převyprávěla moc pěkně.
Vzpomínám si, jak dlouho trvalo, než pošta připustila možnost platby kartou. Tehdy se objevilo v diskuzích: Beru si týden dovolenou, budu slavit...Nebo: Zabijte tele, sezvěte všechny...

Mám také bohaté zkušenosti (např. jsem si u vchodu do domu stěžovala doručovatelce, že nám rekomanda pouze oznamuje, ač bydlíme v 1. patře a doma jsme stále. Slíbila nápravu, vešla dovnitř a hodila do schránky oznámení o rekomandu! Nebo jsem čekala na oznámený balík dole u dveří, auto prosvištělo,
A už mě čekalo oznámení, že nebylo lze doručit...



Axina
16
Axina * Web 15.07.2023, 19:53:35
[14] Pro případ, že by se odkaz v předchozím komentáři stal časem nefunkčním, přidávám alespoň znění jeho nejdůležitějších částí:

Znění stížnosti
Podávám stížnost na nevyžádanou agresivní nabídku u přepážek České pošty - Pošta Praha 86 + Pošta Praha 87, která se projevuje každodenní a agresivní nabídkou (zejména losů, produktů ČEZ, produktů životního pojištění, produktů penzijního pojištění, bankovních produktů ČSOB), o kterou jsem nežádal, ale naopak jsem se pro ti ní vždy ohradil. V těchto pobočkách pošty, ale i v jiných, pracovníci přepážek obtěžují nabídkou, přičemž svou agresivní nabídku omlouvají tím, že jsou k nabídce nuceni svými nadřízenými. Zjistil jsem, že pracovníci přepážek jsou hodnoceni podle prodaných produktů, přičemž jejich pohyblivá složka mzdy je přímo úměrná úspěšnosti agresivní nabídky. Jinými slovy čím méně jsou s agresivní nabídkou úspěšní, tím menší část pohyblivé složky mzdy pracovníci obdrží. Za situace, kdy jsou služby České pošty hrazeny z veřejných rozpočtů se domnívám, že Česká pošta nepostupuje v souladu se zákonem, pokud otravuje své klienty nevyžádanou nabídkou produktů, přestože klient přepážky k takové nabídce nezavdal příčinu.

Produkt
Nevyžádaná agresivní nabídka u přepážek České pošty losů, produktů ČEZ, produktů životního pojištění, produktů penzijního pojištění, bankovních produktů ČSOB

Požadované řešení
Učinit přiměřená opatření, aby k agresivní a nevyžádané nabídce: losů, produktů ČEZ, produktů životního pojištění, produktů penzijního pojištění, bankovních produktů ČSOB vůbec nedocházelo.

Vyjádření dTestu
Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.

Axina
14
Axina * Web 15.07.2023, 19:49:18
[12]
Znám Českou poštu
1. jako spokojený zákazník - odesílatel dopisů i balíků
2. jako spokojený zákazník - příjemce dopisů
3. jako nespokojený zákazník - příjemce balíků
4. z vyprávění jedné své klientky (dělám jí každoročně daňové přiznání), poštovní doručovatelky.

Zaměstnanci ČP jsou stejně zodpovědní i nezodpovědní jako v jiných profesích. Ale požadavky na ně kladené jsou specifické.
Vzpomínám si například, jak mě svého času paní na přepážce opakovaně usilovně vybízela ke koupi losu a jednou dokonce k uzavření životního pojištění.
Prostě jsem odmítla. Ovšem někdy je nevyžádaná nabídka ČP zřejmě tak agresívní, že se klient odhodlá i ke stížnosti. Jako např. jistý pán v roce 2022.
Více: https://www.vasestiznosti.cz/stiznost/60639/nevyzadana-agresivni-nabidka-u-prepazek-ceske-posty

Milos
12
Milos Web 15.07.2023, 12:59:34
Z historických zkušeností s poštou si pamatuji, že několikrát se nám stalo, že v schránce byl informace, že si máme pro zásilku zajít na poštu (zpravidla po 16. hodině), protože jsme nebyli k zastižení, i když jsme někdo doma byl. Z toho jsem si odnesl, že se adresáta ani nesnaží kontaktovat a hází do schránky tento vzkaz automaticky.

Ani se nedivím, že další doručovatelé (Zásilkovna, Alza se svými boxy, ...) Českou poštu konkurenčně porazili, protože pošta ustrnula na úrovni služeb -50 let do minulosti.

Axina
11
Axina * Web 14.07.2023, 20:32:06
[10] Úplně se stydím za tak obyčejný, tuctový námět své kratochvilné historky Usmívající se
Vymáhání práva netradičními metodami včetně mírného vydírání, to je námět hodný blogera!
Pokud pošta měla jakýs-takýs pořádek v balících, musel jí zbýt ten, který byl určený nejprve nepozornému a posléze nepoctivému adresátovi. Tipla bych si, že stačilo, když jsi mu naznačil jakou sílu představují informace na oblíbených sociálních sítích Usmívající se


10
ČerfPV (neregistrovaný) * Web 14.07.2023, 16:33:51
Pikantní bylo, že právě šlo o dobírku (byť to normálně nedělám a jsem zvyklý platit předem, už ani nevím, proč jsem se tak tehdy rozhodl). Pošta ovšem balíček někomu vydala (nevěděla komu!) a žádné peníze od něho nechtěla. Aby to bylo ještě zajímavější, pošta mi zároveň poslala výhrůžku, že jsem si zásilku pořád ještě nevyzvedl (což byla pravda Usmívající se), takže jestli budu dále otálet, zásilku pošle zpět odesílateli Usmívající se. Takže kdybych byl necita, černého Petra bych neměl já, ale výrobce filtru, který z toho byl upřímně nešťastný a jeho slova na adresu pošty se podezřele shodovala s mými.

Nakonec to dobře dopadlo, ale řešení bylo velmi nestandardní, pátrání trvalo týden a bylo nutné použít velmi netradiční metody (včetně drobného vydírání Usmívající se) a s filtrem už teď fotím víc než 5 let. Jen s poštou se navzájem snažíme nekřížit si moc cesty.

Axina
9
Axina * Web 13.07.2023, 08:09:06
[8] Petře, jestli tomu dobře rozumím, tak sis objednal u nějaké firmy ten speciální filtr a samozřejmě jsi byl povinnen ho uhradit. Což jsi zřejmě udělal předem bankovním převodem a balíček tak nebyl na dobírku. Firma své peníze měla, pošta své poštovné měla, jen ty jsi neměl ani filtr ani peníze.
Jak se k tomu ČP postavila? Dokázal jsi na ní vymoci náhradu? Nebo to šlo udělat přes onu odesílatelskou firmu, protože jsi evidentně zásilku neobdržel? To by mne fakt zajímalo...

8
ČerfPV (neregistrovaný) * Web 12.07.2023, 23:18:08
Opravdu kratochvilné a navíc poučné. Já se snažím s poštou nemít nic společného od té doby, co vydali můj balíček se speciálním filtrem v ceně slušného kompaktního fotoaparátu bez zaplacení(!) někomu úplně jinému a snažili se mě uklidnit tím, že se to občas stává a když jsem balíček nezaplatil, tak mi vlastně ani nevznikla žádná škoda Usmívající se.

Axina
7
Axina * Web 12.07.2023, 10:46:39
[6] Danico, nepochybuji o tom, že si počínáš asertivně. Já jsem bohužel netrpělivější, takže pro balík na poštu vyrážím osobně.
Napadá mne v souvislosti s tvým a Eviným komentářem definice České pošty: Doručovací společnost, kterou člověk využije jen tehdy, když to jinak nejde Usmívající se

6
Danica (neregistrovaný) Web 11.07.2023, 23:02:14
Tak toto se mi stává pravidelně. A já zase pravidelně volám na poštu a žádám o náhradní doručení. Vedoucí už mě zná a jak se představím, ihned reaguje s tím, že "Jistě, zítra vám doručíme balíček - pošlu vám SMS s přesným časem doručení". Naštěstí si ve většině e-shopů mohu vybrat doručovatele. Takže ČP využívám opravdu jen když jiná možnost není.

Axina
5
Axina * Web 11.07.2023, 20:03:07
[4] Evi, výjimka potvrzuje pravidlo. Přiznávám, že i mně - hlavně v dobách dřívějších - ČP doručovala balí(č)ky uspokojivě. Myslím, že malér nastal v době, kdy se doručování balíků zcela oddělilo od doručování dopisů. Dříve poštovní doručovatel(ka) doručovala i balíčky (nesměly být moc velké nebo těžké, pak měl člověk v poštovní schránce lístek, že je balík k převzetí v určité dny a hodiny na poště). Teď existuje samostatná balíková služba a ta jako kdyby se vymykala jakékoli kontrole. Teoreticky může všechny balíky odvést na poštu a všem adresátům poslat SMS, že se balíček "nepodařilo doručit". Však on si adresát ještě pro balík rád sám dojde na poštu. No a zbudou jim jen rebelové, kteří si objednají "opakované doručení".

Evule
4
Evule * 11.07.2023, 19:47:49
Když nemusím, ČP nepoužívám.Ovšem náš kamarád dopadl stejně, celý den čekal doma a pak našel ve schránce "adresát nezastižen". Taky byl na mrtvicu. Zato dnes mi byl balíček doručen spolehlivě, i když to byla ČP.Taky nešlo změnit doručovatele, ale měla jsem štěstí.

Axina
3
Axina * Web 11.07.2023, 19:37:00
[1] Od 1.7.2023 bylo trvale zrušeno 300 poboček České pošty. Z 3200 jich zůstalo cca 2900. Našla jsem k tomu přehlednou interaktivní informaci přímo na webu ČP:
https://www.ceskaposta.cz/zmeny#Praha
To by mě zajímalo, co by na to řekl poštovní panáček.

1
Tlusťjoch (neregistrovaný) * Web 11.07.2023, 18:47:04
Starý dobrý poštovní panáček se v hrobě musí otářet.

«     1     »